lördag 27 juni 2009

Valet och kvalet



Oj, ambivalensen satte just in. Blev inbjuden på fest, här och nu, och jag både vill och inte vill. Jag är fett sugen på att smyga mej in i mina nyinköpta Acne-jeans och svassa iväg till festen, för jag vet att det kommer sluta bra.
Men å andra sidan, jag ska på fest imorrnkväll med Familjen, post-midsommar fest. Visserligen blir den nog lugn och sansad, men det är ju lite trist att sitta med kväljningar när resten av Familjen mumsar pastasallad och dricker mojitos.
Hm.
Fast ändå...en fest hos Jens är alltid en fest hos Jens...och det är ju faktiskt lördagkväll. Och jeansen är nytvättade.

Men åh, hela grejen. Att jag ens tvekar. Det måste nog betyda att jag håller på att bli gammal. Herregud. Nu måste jag ju gå på festen, bara för att bevisa att jag visst inte håller på att bli gammal.

Inga kommentarer: