fredag 26 juni 2009

Connection

Denna kväll bjöd även på en ny raggningsreplik, aldrig hört den förr och tror inte att den kommer bli någon klassiker, för mig bet den då inte på.
Jag stod och dansade när jag märkte en kille i pilotglasögon som kastade blickar åt mitt håll. Jag ignorerade det hela kraftigt, skulle jag få till det med någon ikväll så skulle det vara den snygge blåsaren i Bunny Wailers band. Jag nöjer mig inte med något mindre.
PLötsligt sa det BRÖÖÖÖÖL i mitt högra öra, och det var inte musiken som plötsligt löpt amok. Nej, mina vänner, brölet kom från den pilotglasögonklädde killen på min högra sida. Bröööl, bröl bröl, brrrrrrröl lät han igen. Jaha, och?
Efter några välartikulerade VA? från men min sida så fattade jag vad han sa;
"-Vet du någon här som kan tänkas ha en joint?"
Eftersom jag var på konserten endast i sällskap av I and I (rastafari-språk, I and I betyder att jag var där med båda jagen, det vill säga kropp och själ) så kände jag ingen som möjligtvis kunde ha en joint i strumpan.
Jag funderade ett ögonblick på att tipsa pilotglasögonkillen om Bunny, han kanske hade ett litet lager i sitt ormbo av dreadlocks, men insåg snabbt att det skulle vara fara för livet att försöka tränga sig framåt i massan.
Så jag nöjde mig med att beklagande rycka på axlarna och bröla ett "nej, tyvärr" tillbaka. Där trodde jag att det skulle sluta.
Men nej. På något sätt hade jag uppmuntrat denne brölande pilotglasögon-kille. Han brast ut i en kaskad av brölande läten som jag inte ens orkade försöka tyda. Jag nickade, log och dansade vidare i hopp om att han skulle fatta vinken, vilket han till sist gjorde.

Bröl på er, mina vänner.

Inga kommentarer: