torsdag 18 juni 2009

Privacy


Jag funderar på det här med bloggeriet. Hur privat ska man göra det? Själv tycker jag att det som är intressant att läsa, det är sånt som är lite djupare, sån som sitter lite längre in än bara strax bakom översta hudlagret.
Jag är bra på att skriva och prata om mej själv, mina tankar och känslor överför sig gärna till ord och meningar.
Frågan är bara, hur klokt är det att delge människor sina funderingar? Hur öppen kan man vara utan att människor tycker man går över gränsen. Över den där hårfina gränsen, ni vet som när den man samtalar med står några steg för nära, så nära att man känner pustar av personens andedräkt, så nära att man ibland av misstag nuddar sin samtalspartners kropp, så nära att ögonkontakten blir elektrisk.
Det ska vara snaskigt för att folk ska läsa, det ska vara personligt, roligt och gärna ha sin del av tradegier och inlägg som kan ooooh-as och aaaah-as över. Men tål människor mitt känsloliv?

Inga kommentarer: